Sunday, April 26, 2009

Bersahabat dengan kaki kincing

Merujuk kepada tajuk diatas, dukacita dimaklumkan saya telah dikincing oleh sahabat (yeke?) sendiri.

Keciwa siot. Ceritanya begini...

Aku sepatutnya menjemput la minah ni dirumah pagi2 hari seperti yang diajnjikan. Kami plan nak pi la rumah kakak dia kat Kajang untuk menghantar baju2 aku untuk ditempah jahit.

Memandangkan ada sepasang kain yg cantik hadiah dari kawan yang pi holiday kat Padang aritu, aku ingat nak la buat kebaya. So, nak pi ukur la baju dibadan sendiri supaya sok kalau dah siap cantik la kan... xmo anto baju sample.

Aku ni kalu janji kul 9, kul 9 la aku sampai. Aku tgu la dia kat parking apartment dia. Cal dia blum mandi lagi.. Hati dah berbunga bengang dah.. Yela malam tadi dah koyok2 janji kan.. X pe aku sabarkan hati aku menunggu dibawah.. Jadi patung cendana jap.

Pastu dia anto satu mesej berbunyi yang kakak dia x ada kat rumah so kalau nak ukur baju x dpt la cuma kalau nak anto baju bole la (sbb kakak dia dah ada ukuran baju kurung aku)...

Ni yang telah mendatangkan amarah. Apsal ko x tpon akak ko dari mlm tadi sebelum ko berjanji dgn aku?

Aku anto mesej berbunyi begini kepada "sahabat" aku tu, "Aku dah jadi patung kat bawah ni dah dekat 1/2 jam, ko janji cam kap lam ya nga, ko memeng teruk!!" tu je yang mampu aku ucap.

Dengan hati yang bengkek dan nak meletup, aku pun blah balik. Dia cal banyak kali kunun2 nak explain la kan.. siap dengan mesej2. Aku cukup marah. Dan disebabkan itu aku xmo layan mesej dia.

Ni tengah nak bayangkan cam ner nak hadap muka dia pepagi esok... Buhsan betol!

Moral of the story, x yah la ko menyusahkan kawan. Boleh kata boleh, tak boleh kata tak boleh..

Kan senang!!!

4 comments:

pinkiss said...

seb baik rumah aku bukan apartment.

a.b geldofg said...

sbr je lh ye

Ladybezz said...

Pinkiss - Sedey tau.. Kawan senior x camtu, ni kwn junior ni...

b.b geldofg - bebe, sabar la ni.. kalau ikut ati mau ku tenyeh2 mukanye dgn kain ela tu...

**update

Si kincing tu dah email me pepagi buta.. Jgn Ar Marah, Pastu jap gi despatch anto cokelat satu bar besar frm her..

Jadi ati pun dah sejuk, i pun ampunkan dosa2 dia..

Amin.

P/s kalu yg dimaksudkan terbaca coretan ni, sila terima dgn hati terbuka yer..

speckurosaklagi said...

dpat cokelat satu bar besar..lama x mkn cokelat...